مهمترین نکات در لوله کشی فاضلاب..09194992983

مهمترین نکات در لوله کشی فاضلاب..09194992983

ایجاد شیب مناسب و یکنواخت در لوله های افقی فاضلاب

⬅️وجود شیب مناسب و یکنواخت در نصب لوله های فاضلاب یک مساله بسیار مهم است. اگر لوله های فاضلاب با شیب زیادی نصب شوند سرعت جریان آب دورن فاضلاب بیش از حد شده و ممکن است موجب تخلیه آب و ماندن مواد جامد در لوله ها شود. این مساله پس از مدتی موجب گرفتگی لوله ها می شود.

⬅️اگر لوله های فاضلاب با شیب کمتر از حد معمول نصب شوند نیز جریان فاضلاب دچار مشکل شده و در نتیجه لوله ها مسدود می شوند. شیب لوله های فاضلاب باید بین 0 تا 5 درصد باشد. بهترین شیب برای لوله کشی فاضلاب ساختمان 2 درصد است.

مهمترین نکات در لوله کشی فاضلاب

  • 🔘مهار لوله های فاضلاب به وسیله بست های مخصوص
  • 🔘برای نصب لوله های فاضلاب باید از اتصالات ۴۵ درجه استفاده کرد.
  • 🔘پیش از اتصال لوله قائم فاضلاب به لوله افقی ابتدا دریچه بازدید را نصب کنید. نصب دریچه های بازدید در قسمت انتهایی لوله های افقی نیز بسیار مهم است. دریچه بازدید باید به نحوی نصب شود که قابل دسترسی باشد.
  • 🔘لوله های فاضلاب را از زیر ساختمان عبور ندهید و آنها را کاملا صاف و مستقیم نصب کنید. اگر مجبور به عبور لوله های فاضلاب در زیر ساختمان شدید اطراف آنها را حداقل تا 15 سانتی متر با بتن ساده پوشش دهید. اگر لوله های فاضلاب در فاصله یک متری از پی و دیوارها نصب شدند این فاصله را باید با بتن کاملا پوشش دهید.
  • 🔘وقتی لوله کشی فاضلاب تمام شد بهتر است مدار لوله کشی را چک کنید تا عدم وجود نشتی مطمئن شوید. برای چک کردن مدار لوله کشی روش های مختلفی مانند آب، هوای فشرده و دود وجود دارد. برای این کار ابتدا تمامی دهانه های باز را با توپی لوله فاضلاب مسدود کنید. سپس آب را درون لوله های فاضلاب جریان دهید تا زمانی که کاملا پر از آب شوند. حالا مکان های اتصال لوله های فاضلاب را چک کنید و اگر متوجه نشتی در قسمتی از لوله شدید آن را برطرف کنید. مجددا لوله را با همان روش قبلی تست کنید تا از عدم نشتی در لوله فاضلاب اطمینان حاصل شود.

⬅️اگر ساختمان بلند و چند طبقه است این آزمایش را باید برای هر طبقه جداگانه انجام دهید و تمام قسمت ها را آزمایش کنید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *